Sunday, August 23, 2015

Ada sebab kenapa Allah temukan kita dgn org yg pernah dan masih ada dalam hidup kita. Ada sebab kenapa Allah biarkan mereka berlalu pergi dari hidup kita. Ada sebab kenapa Allah biarkan kita kesedihan. Ada sebab juga kenapa perasaan marah tu tak terubat sehingga kini. Apa sebab tu, hanya Allah yang tahu. Tapi Allah dah janji, tidak akan diuji hambaNya melainkan mereka mampu mengharungi cabaran itu. Allah juga berjanji kalau kita cari Dia, Dia akan sentiasa ada untuk kita. Allah juga berjanji bahawa kita tak pernah dan tak akan keseorangan. Maybe nothing stays forever, but Allah stays forever. Tu Allah yang janji. Tapi kenapa kadang-kadang kita masih bertanya soalan yg semua orang tahu tkde yg mampu jawab. Kenapa kita mempersoalkan ujian yg Allah beri? 


Kadang-kadang aku keliru...apa lagi yg aku kena buat untuk tak lagi menangis atau meratapi nasib dan kehilangan. 
Ya Allah, aku mohon jalan keluar ...aku tau Kau tk akan tolong hamba mu melainkan kami sendiri yg mengubah nasib kami. Tapi apa lagi harus aku buat ...

No comments: