Thursday, March 28, 2013

Chances missed

Kau pernah tk rasa macam nak kena impress someone? It's hard isn't it?

Imagine, impressing yrself. That's a pretty tough job.
Aku ada dilemma. Aku ada pilihan. Banyak pilihan. Tapi, aku dh buat dh pilihan aku and bila aku tanya balik kenapa aku pilih yang tu. Ada satu ie penjelasan yang waras diterima akal. Yea, sebab kesian. Rasa bersalah wtv. Benda yang aku rasa...sangat bodoh untuk dijadikan alasan aku buat pilihan tu. Now that aku dah buat pilihan, tak ada jalan patah balik. Tapi, ada cara untuk aku berhenti. And aku ada alasan yang sangat lah munasabah untuk djadikan sebab aku tarik diri.

Then,

Aku terfkir. Dah banyak sgt benda yang aku tarik diri sebab aku rasa aku tak boleh. Sebab aku takut akan makan diri aku. Sebab aku kata nanti org lain yang terima padahnya. Banyak sangat benda yang aku...pilih jadi pengecut. AND NO. NOT ANYMORE. jadi, instead of aku buat transformasi jadi Chicken, aku fikir alternatif lain yang mampu menolong aku. Maknanya, aku still menggalas tanggungjawab tersebut, tetapi side effects nya dikurangkan. Kaedah win win :-)

Kawan-kawan pernah rasa yang sama? Don't give up. It will not contribute in solving, it just helps in making the problems vanish...for a while! Face it. Kalau kau rasa kau penat, then make sure kau tidur cukup. Kalau kau rasa kau tak ada masa, manage time. Ask for help. Kalau kau rasa, kau dh tak sanggup, remember amanah and remember the trust people have in you. Allah is always there. Take a deep breath and move forward baby. It might be slow..but you're moving!!


No comments: