Thursday, June 7, 2012

Moving On


Aku tak pernah tafsirkan "moving on" as accepting instead of forgetting until I replied Dey's tweet. Baru aku sedar, yes I was right in a way. Moving on is about accepting. depends on your situation, maybe menerima kenyataan yang kau dah bukan dengan dia, menerima kenyataan yang dia dah tanak kau, menerima kenyataan yang kau boleh hidup dengan  tanpa dia or maybe menerima kenyataan dia dah let go kau. Kalau nak lupakan seseorang tu memang payah. Ohh maaaan so harrddddddd, I've tried before .. and yeah I failed :) tapi aku dah move on. Aku berani cakap aku dah move on sebab aku dah mula memahami yang aku memang bukan and tak akan pernah 'saeng' ngan dia. because, simply because, tht's the best. I put my faith in that simple phrase. Kalau lah aku memang sepatutnya dgn orang tu, then semua yang terjadi ni tak akan terjadi. It happened, because it is meant to , it is supposed to, be like that. and I accepted it. Memang susah memula tu, tapi lama-lama .. I just accept it, with an open heart. To move on will be possible if you have your friends to remind you every single day of the best part of yourself. Segala yang terjadi kan ada hikmahnya. Pasti ada hikmahnya. And Allah tidak akan menduga di luar kemampuan hamba-Nya. Seteruk mana pun dugaan kita, it will never be too worst. We can always manage to find the ray of light. ingat, sepayah mana pun ujian yang kita lalui, kita kena sentiasa maju ke hadapan kerana hidup tidak berhenti menunggu kita tangisi yang pergi :] tabahlah wahai rakan di luar sana, kepada sesiapa yang sedang diuji, sentiasa tahu bahawa Dia ada di sini sentiasa menghulurkan ketenangan di kala hati meronta meminta penjelasan.

No comments: