Tuesday, March 13, 2012

Salah siapa?

I lost one childhood friend :(
Blame the time and the world that revolves around us.
Blame them. Blame all of them.
Blame who? blame me. blame you.

WEI,
ingat lah ni. Ingat lah the one memory yg sungguh sweet between us :') time koku, petang rabu, koku batal, hujan lebat, aku pakai payung, kau pakai baju hujan naik basikal, main air deras bak sungai dari atas bukit ke bawah, tgk selipar hanyut, main basikal kat bumper, kena tegur dgn Cikgu Ratna, kita gelak tawa kuat kuat, lepas tuh kita main lagi, main sampai lupa dunia, sebab masa tu yang ada cuma kau and aku, takde yang lain, takde diaorang yang kacau hidup kau, takde diaorang yang kcau hidup aku, zero-problems.
Ice rink tu dah macam second home kita. Skating tuh dalam darah daging kau, darah daging aku. Tipu lah kalau nk kata everytime aku jejak ice rink tuh aku tak teringat kau.
Aku baca balik blog lama kau. Almost all of them are about us being friends. How you are glad to know me. And how I'm thankful to have you by my side. And now? takkan sebab kita dah lain sekolah, dah tanak kawan? Dulu aku tak jemu cuba contact kau, tapi bila dah berlarutan, aku pun reti erti putus asa. Dan aku dah pun putus asa. maaf, aku tak sekuat tu nk tunggu benda yang dah tak beri respons yang memberangsangkan. Apa lgi? aku berhenti mencuba. Aku tgk kau dri jauh dh nampak bahagia, maybe kau dh tak perlu support dari aku. After all the things we went through during primary years..

I once asked, 'where did you go?'
I wondered, 'why?'
i was in a state of confusion..
and I did try. I tried.
But you never did. And I was so sad. 
Until there's a point when I gave up and updated my T****** status,
I was shocked. I was damn shocked to receive a DM from you, saying you're sorry.
I was caught off guard. But I'm not that stupid to let this chance slip away. And so I ask.
I got the answer. We got the solution.

Thank god, it's never too late.

Today, I got her back. 

No comments: