Saturday, December 3, 2011

Cousins, It's play time :)

Aku tidak mempunyai kampung. So,aku tak beraya dalam suasana seperti yang rakan rakan selalu hebah hebah kan. Aku tidak bermain bunga api bersama saudara-mara kecil dan molek. Aku tidak berkunjung dari rumah ke rumah apabila tiba musim perayaan untuk mengumpul duit raya. Aku tiada nenek mahupun atuk untuk mengadu nasib atau mendengar cerita cerita dahulu kala. Aku tiada pokok mangga untuk dipanjat di saat menunggu waktu berbuka puasa. Aku tiada rakan sekampung. Kerana aku tak ada kampung.
Tapi,
Aku bersyukur aku ada rumah. Setiap kali raya aku akan menyambut di rumah. Tidak kisah lah rumah tersebut terletaknya di tengah bandar. "budak bandar", wtv. Setiap kali bulan Syawal, rumah aku 'meriah' dengan kepulangan saudara-mara yang terdekat. Walaupun tiada saudara-mara yang kecil untuk berkejaran sekeliling rumah, namun aku ada kakak dan abang. Mungkin aku tidak bermain bunga api riang ria, namun aku berpeluang melihat abang abang membakar mercun. Walau aku tidak berani untuk membakar nya sendiri. Aku tetap bersyukur mempunyai rumah nenek saudara untuk pulang pada petang raya. Walau ibu dan ayah tidak nampak rasionalnya ke sana, aku tetap memujuk mereka agar aku dapat merasai suasana kampung yang sering dicerita oleh rakan rakan. Aku ingin menyambut malam raya di kampung. Aku teringin tidur ramai-ramai di atas tikar yang dibentang di ruang tamu rumah nenek ku sendiri :') Dan aku belajar menerima nasib.

..............................................

Badrun Haziq Anuar, 270195.
'Aliah, Haziq, Syasya = great team.
We surely are one hell of a team huh?
I still remember clearly how brave we were. Seriously, kitaorang main menyorok-nyorok at 2am with no lights but torchlights. Even it's in the house, but still.. we seperated. Huh, gila punya berani ah. We slept together on the floor in front of the television in the superb cold air-cond. Day-time was like nothing to us. Once the dawn hit, we were like transformed into some lunatics. We played all kinds of games. We giggled all night. It's fun. I miss those times. It was our playtime. 
This kind of playtime is what I hold on dearly as my childhood memory, apart from what I had with 'The Girls Club' (which I will make a special post about,later~ ) 
It's always exciting to have a sleepover with Haziq. Of course, as time flies. That has to stop. We cant do those things anymore, as age increases. But I still miss 'em :)
Good memories remain.
*idk why but I just can't choose words to describe how dearly I love this cousin of mine :'}

Au Revoir.

No comments: